VALİ ÇELİK HAKKARİ’MİZİ YAŞANABİLİR KILACAK EĞİTİMİN KALİTESİDİR

2023-2024 eğitim- öğretim yılının ikinci dönem çalışmaları, Hakkari Valisi / Belediye Başkan Vekili Ali Çelik başkanlığında; Vali Yardımcısı Furkan Berber, İl Milli Eğitim Müdürü Nurettin Yılmaz, Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticileri ile okul müdürlerinin katılımıyla düzenlenen değerlendirme ve bilgilendirme toplantısında istişare edildi.

Vali Çelik Hakkari’mizi Yaşanabilir Kılacak Eğitimin Kalitesidir

2023-2024 eğitim- öğretim yılının ikinci dönem çalışmaları, Hakkari Valisi / Belediye Başkan Vekili Ali Çelik başkanlığında; Vali Yardımcısı Furkan Berber, İl Milli Eğitim Müdürü Nurettin Yılmaz, Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticileri ile okul müdürlerinin katılımıyla düzenlenen değerlendirme ve bilgilendirme toplantısında istişare edildi.

Toplantının başında, İl Milli Eğitim Müdürü Nurettin Yılmaz söz alarak, Hakkari Eğitim Camiası’na, sundukları desteklerden, eğitime ve eğitimciye verdiği önemden dolayı Vali Çelik’e şükranlarını sunarak sözü, Sayın Valiye bıraktı. Vali Çelik, toplantının amacının, Hakkari’deki eğitim çalışmalarını değerlendirmek ve eğitimi faaliyetlerini daha nitelikli hale getirmek olduğunu söyleyerek şunları dile getirdi:

“Toplumdaki saygı ve sevginin temeli, eğitime dayanıyor, sevgi iklimini büyütelim.”
Okullarımıza, kurumsal kimlik kazandıralım. Kurallar manzumesinin işlemediği bir yerde, kurumsal kimlik gelişemez. Eğitim konusu, birçok konuyla iç içe. Eğitim olmadan istihdam, sağlık, afet ve çevre bilinci gibi yüzlerce husus da olmuyor. Toplumdaki saygı ve sevginin temeli, birlik ve beraberlik dahi eğitime dayanıyor. Bu kadar önemli bir hususta, hem gayretinizi hem de paydaşlarınızla işbirliğinizi geliştirmelisiniz. Eğitim, yalnızca öğretmenlerimize bırakılacak kadar basit bir iş değil; sevgi iklimi parametrelerini geliştirerek öğrencilerle, ailelerle, diğer kurum ve kuruluşlarla, işbirliği yapılmalı.

“Eğitimin Tüm Paydaşları Verimli ve Canlı Olabilmeli”
Yürütmüş olduğumuz çalışmalar içerisinde eğitimin her zaman çok özel bir yeri vardır. İlin Valisinden ilde yaşayan herkese kadar, yerel yöneticisine kadar, sivil toplum örgütlerine kadar herkes eğitimdeki kalitenin yüksek olmasını istemeli ve o konuda gayret göstermelidir. Eğitimden istifade eden; öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz, velilerimiz, devletin yerel ve merkezi temsilcileri, hepsi eğitimin birer paydaşı pozisyondadır. Eğitimde güzel bir başarı elde etmek için bu paydaşların gayretine, çalışmasına da ihtiyacımız vardır. Hepsi birden canlı olmalı, hepsi birden verimli olmalı ki, biz daha fazla başarıyı elde etmiş olalım. Bununla birlikte eğitimdeki başarının ve kalitenin öğretmenin donanımıyla doğru orantılı olduğunu çok iyi biliyoruz. Eğer biz öğretmen kalitesini artıramazsak, öğretmenlerdeki verimi artıramazsak, onlardaki heyecanı artıramazsak, onlardan yeterince istifade edemezsek, eğitimdeki kaliteyi tam anlamıyla yakalayamayız. 

“Etkili eğitim-öğretim uygulamaları, kendini güncelleyen ve geliştiren okul yöneticileriyle mümkündür.”
Okullar, toplumun farklı kesimlerinden gelen çocuk ve gençleri bütünleştiren disiplinler arası kurumlardır. Dijital bağımlılık çok tahribata yol açıyor. Bu zorlu süreçte yük, öğretmenlerimizin ve eğitim liderlerinin omuzlarındadır. Hızlı değişim ve dönüşümlerin yaşandığı günümüzde, açık ve dinamik bir sistem olan okullarımızın, değişimlere ayak uydurabilmeleri; ancak etkili eğitim-öğretim uygulamalarıyla ve kendini güncelleyen ve geliştiren okul yöneticileriyle mümkündür. Bu konuda kendinizi daha da etkin kılacağınıza ve ilimizin eğitim durumunu, daha da yukarılara taşıyacağınıza inanıyorum.

“Öğretmenler Odası Ülkenin Geleceğine Etki Eder”
Tecrübeli öğretmen de mesleğe yeni başlayan da enerjisi ve heyecanını, öğretmenler odalarında paylaşabilmeli. Belirli bir kademeye ulaşmış öğretmenlerimizin bilgisi, tecrübesi ile göreve yeni başlayanların heyecanı, enerjisini birleştirdiğimizde eğitimin kalitesi de kendisini bir anda gösterecektir. Okul ziyaretlerimizde, biz hem sınıflarda öğrencilerimizi hem de öğretmenler odasında öğretmenlerimizi ziyaret ederek onlarla birebir irtibat sağlamış oluyoruz, devletin de dokunabilir olduğunu göstermeye çalışıyoruz.

“Hakkari’mizi Yaşanabilir Kılacak Eğitim Kalitesidir”
Eğitimdeki başarı, o ilin kalitesini ve tercih edilme durumunu da ortaya çıkarıyor. İlin eğitim seviyesi, ildeki başarı seviyesi ne kadar yüksek olursa, orası mutlaka daha da yaşanabilir bir yer olarak görülür. İlin ekonomik seviyesi iş bulma kabiliyetini ortaya çıkarırken, eğitim ve sağlık gibi imkânlar da oranın tercih sebebi oluyor. Eğer biz, Hakkari’yi, daha kıymetli hale getirmeyi planlıyorsak, eğitimini de o derecede yükseltmemiz lazım ki Hakkari, diğer illere göre kendi durumunu geliştirip daha yaşanabilir bir yer olsun. İşte burada, siz eğitim yöneticilerine ve eğitimcilere çok önemli sorumluluklar düşüyor. Her mükemmel işin, her başarının arkasında, mutlaka ona yön veren, onu şekillendiren bir öğretmen vardır. İlimizin daha yaşanabilir olması için bu çabayı sizlerden bekliyor, tüm eğitim yöneticilerimize başarılar diliyorum," dedi. 
Toplantının son bölümünde, söz alan Bülent Demir, Sıtkı Zerek ve A. Kerim Yaşar adlı okul müdürleri de görüş ve önerilerini Vali Çelik’e ilettiler. Toplantı, görüş ve önerilerin paylaşılmasının ardından sona erdi.

HAKKARİ (UHA) - NECMİ ERTUŞ

BELEDİYELER

EKONOMİ